آخرین وضعیت استخدام در وزارت بهداشت | جذب ۷۵ هزار نیروی انسانی

معاون وزیر بهداشت از برنامه ریزی وزارت بهداشت برای استخدام ۷۵ هزار نیروی انسانی در این وزارتخانه خبر داد.
آخرین وضعیت استخدام در وزارت بهداشت | جذب ۷۵ هزار نیروی انسانی
کد خبر : ۴۶۸۰۶

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از برنامه ریزی برای استخدام ۷۵ هزار نیروی انسانی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: با توافقات انجام شده این تعداد نیرو در ۳ مرحله جذب و استخدام می‌شوند.

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت بیشتر بر اساس ارزش افزوده اقتصادی است، گفت: بخش‌های درمانی کودکان و نوزادان، پرهزینه است و احتمال درآمدزایی بالا برای بخش خصوصی، کمتر است؛ البته تبلیغات کمتری هم در این زمینه انجام شده تا حضور بخش خصوصی در این حوزه، تقویت شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۹۱۰ تخت بیمارستانی راه اندازی شده است، افزود: همه بیمارستان‌های بزرگ و جنرال دارای بخش‌های اطفال و نوزادان هستند، اما تعداد بیمارستان‌های تخصصی کودکان در کشور، کافی نیست؛ البته استراتژی وزارت بهداشت، ارائه تمام خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم در استان‌های محل سکونت شان است تا نقل و انتقال بیماران کاهش یابد.

معاون وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد: در آینده، بیمارستان‌های تک تخصصی و مراکز ارجاعی بزرگ در کشور ایجاد شود. همچنین بسیاری از بیمارستان‌هایی که در دولت سیزدهم افتتاح شده یا می‌شود، در مناطق مرزی و کمتربرخوردار است. به عنوان نمونه بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی کودکان بندرعباس تا دو سه هفته آینده آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: در کل کشور برنامه ریزی ما افزایش نسبت جمعیت به تخت است که نسبت به کشور‌های منطقه، امیدوار کننده باشد. ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در حال حاضر در کشور در حال ساخت است و هدف گذاری ویژه‌ای برای برخی مناطق خاص مانند جنوب استان تهران که محرومیت زیادی در حوزه سلامت دارند، شده است.

 رحیمی با اشاره به پراکندگی تعداد زیادی بیمارستان در سطح کشور و ساخت ۵۰ هزار تخت بیمارستانی جدید، یادآور شد: یکی از استراتژی‌های وزارت بهداشت، ایجاد بیمارستان‌های بزرگ و کلان همانند بیمارستان‌های حضرت مهدی (عج) و غدیر است که در این زمینه در استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، هرمزگان، مرکزی، اردبیل و همدان پروژه‌های عظیم ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تختخوابی تعریف شده که می‌تواند بیمارستان‌های مادر برای نظام ارجاع باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های سلامت به طور ویژه در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد. تاکنون بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی تحویل داده شده و تا پایان سال نیز ۷ هزار تخت بیمارستانی راه اندازی می‌شود که در تاریخ کشور، بی سابقه و یک رکورد است.

وی از اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های دولت مردمی یاد کرد و گفت: سرعت اتمام پروژه‌های حوزه سلامت برای مردم، کاملا مشهود است. پروژه بیمارستان شهریار که بیش از ۳۰ سال از زمان آغاز احداث آن می‌گذرد، هفته آینده افتتاح می‌شود و یا پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) که بیش از ۱۰ سال از زمان آغاز کار آن گذشته، به زودی تکمیل می‌شود و پروژه بیمارستان‌های اکباتان همدان، فسا، تنکابن، قائمشهر و شهرستان رستم آماده افتتاح است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در کشور ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که در این دولت معادل ۱۰ درصد کل ۴۴ سال بعد از انقلاب، تخت جدید بیمارستانی راه اندازی شده و ۷ هزار تخت جدید نیز در ۶ ماه آینده تکمیل و افتتاح می‌شود که نشان دهنده جدیت دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت است.

رحیمی نیروی انسانی را مهمترین و بزرگترین دارایی نظام سلامت دانست و افزود: در ده‌های گذشته اتفاقات بزرگ نرم افزاری در حوزه سلامت کشورمان رخ داده و قابلیت‌های عظیمی در سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی وجود دارد. برای تکمیل و راه اندازی تخت‌های جدید بیمارستانی از ابتدای سال با سازمان‌های امور استخدامی و برنامه و بودجه، مذاکرات متعددی داشته‌ایم.

وی از برنامه ریزی وزارت بهداشت برای استخدام ۷۵ هزار نیروی انسانی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: با توافقات انجام شده این تعداد نیرو در سه مرحله جذب و استخدام می‌شوند که مجوز ۲۵ هزار نفر اول صادر شد که آزمون استخدامی ۲۸ مهرماه برگزار و در کمتر از دو ماه، نیرو‌های واجد شرایط به محل خدمت اعزام می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: سیاست ما این است که بتوانیم نیرو‌های جوان و با انگیزه را در پروژه‌های جدید بکارگیری کنیم. غیر از استخدام ۲۵ هزار نفر، از ظرفیت نیرو‌های طرحی و شرکتی در سطوح خدماتی و پشتیبانی در بیمارستان‌ها و بخش‌های جدید افتتاح شده و یا در آستانه افتتاح، استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همه کشور‌ها در جذب نیرو‌های حرفه‌ای و متخصص، چالش‌هایی دارند، یادآور شد: خوشبختانه در ایران به دلیل ادغام آموزش در نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در تربیت نیروی انسانی، موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم، اما در فرآیند جذب و نگهداشت نیرو‌های انسانی باید نگاه متفاوت تری داشته باشیم تا این سرمایه را برای کشور حفظ کنیم.

رحیمی با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر توجه به زیرساخت‌های پیشگیرانه و تقویت شبکه بهداشت کشور، گفت: هر قدر در حوزه بهداشت سرمایه گذاری کنیم و مراقبت‌ها و سطح سواد سلامت جامعه را افزایش دهیم، هزینه‌های کمتری در حوزه درمان و بازتوانی خواهیم داشت.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت توسعه بخش بهداشت همزمان با اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و ساخت ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی در دستور کار وزارت بهداشت است که حدود دو هزار پروژه با اولویت مناطق محروم و کمتربرخوردار تکمیل شده و امیدواریم تا هفته دولت سال ۱۴۰۳ جشن اتمام ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی را برپا کنیم.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فارس
مجله زندگی
ارسال نظر